Czym jest Google Analytics 4?
Google Analytics 4 to nowa wersja popularnego narzędzia do analizy danych o ruchu na stronach internetowych. Oferuje ona zaawansowane możliwości zbierania i analizowania danych o użytkownikach, w tym dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Google Analytics 4 zapewnia lepszą integrację z innymi produktami Google i umożliwia tworzenie bardziej spersonalizowanych raportów i analiz.
Dotychczasowa wersja, tzn. Universal Analytics przestanie działać 1 lipca 2023 r. (a całkowite wyłączenie nastąpi 1 stycznia 2024 r.).
Jakie są główne różnice między wersjami?
- Jedną z najważniejszych różnic jest sposób pomiaru. W Universal Analytics pomiar był skupiony na odsłonach i sesjach, a w GA4 podstawą są użytkownicy i zdarzenia.
- W GA4 dane z różnych źródeł (strony, aplikacji) mogą trafiać w jedno miejsce. W Universal Analytics każde źródło miało osobny widok.
Zakładanie konta Google Analytics 4
Założyć konto GA4 możesz na tej stronie.